Verbeter de servicegraad door klantinformatie veilig actueel te houden

Houd je CRM up-to-date met de juiste klantgegevens

Het belang om klantinformatie actueel te houden is groot. Foute data zorgt voor kopzorgen binnen de organisatie. In de praktijk is het vaak erg lastig om correcte data te verkrijgen. Klanten verhuizen, hun mobiel nummer wijzigt of ze hebben een nieuw e-mailadres.

Ontdek hoe Doccle kan helpen om jouw CRM up-to-date te houden.

Actuele klantinformatie
Verbeterde klantrelatie
Hogere servicegraad

“Voor organisaties kunnen verouderde gegevens tonnen euro’s kosten door verkeerde kostenberekeningen, gemiste kansen en klanten die weggaan. Kosten kunnen oplopen tot zo’n 15 – 20 % van de omzet en het klant vertrouwen kan worden geschaad .

Het belang om deze informatie actueel te houden is zeer groot. In de parktijk blijkt dit vaak lastig.

Bron – MIT Sloan Onderzoek

Aanleiding

Veilig informatie actueel houden is lastig voor zowel klanten als organisaties.

Oplossing

Actuele informatie delen uit persoonlijke kluis die eenvoudig up-to dat blijft

Persoonlijke ervaring

“Als consument zou ik graag het beheer hebben over mijn eigen data en documenten. “

Aanleiding?

Veilig informatie actueel houden is lastig voor zowel klanten als organisaties.

Klanten moeten herhaaldelijk dezelfde informatie invullen bij verschillende organisaties. Moeten specifieke documenten aanleveren en vergeten soms waar deze staan. Organisaties vragen ze om onhandige pdf-formulieren te vullen, soms zelfs formulieren op papier. Daarnaast wordt vaak gevraagd om gevoelige gegevens te versturen via mail, of moet de gebruiker inloggen in Mijn-omgevingen waar ze het wachtwoord al lang kwijt van zijn

 

.

Probleem voor de klant
  • Herhaaldelijk dezelfde informatie delen
  • Regelmatig documenten delen die lastig geadministreerd zijn
  • PDF formulieren zijn niet eenvoudig in te vullen
  • Data delen is vaak onveilig
Probleem voor organisaties
  • Risico van slechte data kwaliteit
  • Handmatige processen (inclusief handmatige reminders)
  • Risico op niet-complient zijn
  • Onveilige data-uitwisseling (via o.a. e-mail)

Oplossing?

Actuele informatie delen uit persoonlijke kluis die eenvoudig up-to dat blijft

 

 

.

Bekijk de video

 

“Geef je klanten een persoonlijke digitale kluis voor een levenslang archief. Alle belangrijke documenten en data kunnen zo op één plaats veilig worden geplaatst.

Dankzij deze directe verbinding kunnen gegevens eenvoudig worden gedeeld en bijgewerkt.

Stuur als organisatie periodiek een verzoek voor updates van belangrijke contactgegevens; met één klik blijven deze actueel voor jouw klant en in jouw CRM-systeem.”

 

 

Mogelijkheid om
  • Opvragen van gestructureerde data uit overheidsbronnen
  • Opvragen van documenten
  • Uitvragen van Open vragen
  • Geven van automatische signalen
Communicatie laten verlopen
  • Via Doccle
  • Via beveiligde e-mail of SMS
  • Papaier met een QR code
  • volgens wettelijke AVG en eIDAS 2.0 regels

Persoonlijke ervaring

“Als consument zou ik graag het beheer hebben over mijn eigen data en documenten. Zou houd ik overzicht en grip. Iedere organisatie waar ik diensten van afneem heeft grotendeels dezelfde contactinformatie van mij.

Als organisatie is het handig om via 1 omgeving data en documenten op te vragen
en zo laagdrempeling up-to-date blijven”

Marcel Bax  – Directeur HomeInvest en Hyposimpel