Digitale transformatie met Doccle
Hand in hand met jouw ‘Mijn-omgeving’ en website
Met Doccle brengt u een deel van uw ‘Mijn-omgeving’ en de ‘loketten van uw organisatie’ naar de persoonlijke kluis van de consument.
Documenten worden via de digitale verbinding veilig en snel afgeleverd bij de consument, die hiervan een notificatie ontvangt. Hiermee ondervangen we perfect de problematiek om de consument te informeren over nieuwe documenten in de Mijn-omgeving.
Daarnaast kunnen bij de documenten interessante links meegestuurd worden voor meer informatie En kan er vanuit Doccle doorverwezen worden naar specifieke campagnes. Uit een test blijkt dat deze links resulteren in 17% meer traffic naar de eigen kanalen.
De investeringen van de bestaande Mijn-omgeving kunnen door het koppelen met Doccle dus geoptimaliseerd worden wat de efficiëntie van de administratie ten goede komt.
Gebruiksgemak en tijdsbesparing
Ook voor de eindgebruiker heeft Doccle vele voordelen. Neem het digitaliseren van een te ondertekenen document: dit lijkteen helse klus waarbij het document eerst uitgeprint moet worden, daarna ingevuld en ondertekend. Vervolgens nog even ingescand en gemaild. Tijdrovend, foutgevoelig, niet gebruiksvriendelijk en dus een frustratie volgens heel wat respondenten van het onderzoek van AM.
Doccle heeft voor deze procedure een slimme digitale flow ontwikkeld die ook volledig rechtsgeldig is.
Enerzijds zorgt Doccle ervoor dat formulieren automatisch ingevuld kunnen worden met data die beschikbaar is of beschikbaar gesteld wordt in de digitale kluis. De klant behoudt zo grip op zijn data en verleent toegang tot zijn eigen data uitsluitend aan wie hij dat wil. De verzekeringsmaatschappijen beschikken hierdoor altijd vancorrecte en up-to-date informatie.
Anderzijds kan het document ook rechtsgeldig ondertekend worden en automatisch bezorgd aan de aanvrager in kwestie. Een ingescand ondertekend document heeft niet dezelfde rechtswaarde als de elektronische handtekening die via het Doccle-platform wordt gezet.
Met de combinatie van deze beide functionaliteiten kan een ondertekening van een contract veel sneller en correcter verlopen op een rechtsgeldige manier. Een voordeel voor zowel de maatschappij als de klant.
AVG en Europese wetgeving
In eerste instantie lijkt het inderdaad zo dat de AVG de toegankelijkheid van data beperkt. Eén van de belangrijkste uitgangspunten van de AVG is namelijk controle bieden over persoonlijke data. Neem bijvoorbeeld de cookiechaos die hoofdzakelijk gecreëerd werd door de AVG. Daar waar cookies bedoeld waren om controle te houden over het gebruik van data, ontstaat er juist een wildgroei aan cookies. De consument weet niet meer waar hij overal toestemming heeft gegeven en voor welke data.
De digitale kluis van Doccle zorgt er voor dat consumenten wel eenvoudig het overzicht en de controle over hun persoonlijke data behouden. De consument heeft hiermee grip op zijn persoonlijke data en beslist zelf wie welke data mag gebruiken. Zodra een klant de digitale verbinding met zijn maatschappij heeft gelegd kan er snel én veilig data uitgewisseld worden via een eenvoudig dataverzoek.
Onterechte vrees voor minder klantenbinding en minder service
Uit onderzoek in België bleek onlangs dat bedrijven die met Doccle samenwerken hun Net Promotor Score (NPS) zagen stijgen tot wel 15 punten. Klanten betaalden hun facturen niet alleen sneller maar ook correcter. Met als resultaat 50% minder onbetaalde facturen. De bedrijven wonnen dus heel wat aan efficiëntie. En de klanten zijn zeker van een correcte betaling of ze worden tijdig geïnformeerd wanneer ze een factuur dreigen te vergeten.
Doordat de documenten vrijwel onmiddellijk beschikbaar zijn en de juiste data eenvoudig verleend kan worden, verbetert de dienstverlening voor de klanten.
En niet onbelangrijk te weten dat Doccle haar gebruikers ook behoedt voor phishing-praktijken. Doordat in het systeem van Doccle systemen met elkaar spreken, kunnen er geen valse facturen in Doccle verschijnen. De klant is dus ook nog eens zeker vanuitsluitend‘echte’ facturen in zijn Doccle kluis, wat zeker ook de klantenbinding en het vertrouwen ten goede komt.